
Het accountbeheer van medewerkers is alleen mogelijk met de rol:
- PO Applicatiebeheer
- Applicatiebeheer bovenschools
Aanmaken nieuw account
Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar - Medewerkers;
Klik op de knop Nieuw account toevoegen, rechtsboven in het scherm;
Onderstaand scherm verschijnt. Vul de gegevens van de gebruiker in. Na het invoeren van de voorletter en de achternaam wordt de gebruikersnaam automatisch aangemaakt, deze is uiteraard nog te wijzigen als je dat wilt. Je hoeft geen wachtwoord in te vullen. Je kunt zelf bepalen of de nieuwe gebruiker van 2FA gebruik dient te maken. Kies tenslotte de gewenste rol(len) en druk op Opslaan;
N.B. Het invullen van een telefoonnummer is optioneel, dus niet noodzakelijk voor het aanmaken van een nieuw account.
De medewerker ontvangt vervolgens via een automatisch gegenereerd mailbericht zijn/haar
gebruikersnaam. De helpdesk activeert vervolgens het account en verstuurt een
initieel wachtwoord. Nadat de medewerker de eerste keer met het initiƫle wachtwoord heeft ingelogd,
dient hij/zij dit te vervangen door een persoonlijk wachtwoord.
Wijzigen wachtwoord actief account
Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item - Medewerkers;
Het scherm met een overzicht van alle medewerkers met een account verschijnt. In de bovenste tabel worden alle actieve medewerkers getoond. Als je het wachtwoord van een actief account wilt veranderen, klik je op de naam van de betreffende medewerker. Het volgende scherm verschijnt, klik op de blauwe button Nieuw wachtwoord versturen (Reset), rechtsonder in het scherm;
Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan;
Er wordt
nu via een automatisch gegenereerd mailbericht een nieuw (tijdelijk) wachtwoord naar de medewerker
verstuurd. Nadat hij/zij de eerste keer met dit wachtwoord heeft
ingelogd, dient hij/zij dit weer te vervangen door een persoonlijk
wachtwoord.
Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item -Medewerkers;
Het scherm met een overzicht van alle medewerkers met een account verschijnt. In de tweede tabel staan eventuele geblokkeerde accounts vermeld. Een account wordt geblokkeerd als een medewerker meerdere keren
een foutief wachtwoord heeft ingevoerd. Selecteer het account dat geactiveerd moet worden en druk op Activeren;
Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan;
Er wordt
nu via een automatisch gegenereerd mailbericht een nieuw (tijdelijk) wachtwoord naar de medewerker verstuurd. Nadat hij/zij de eerste keer met dit wachtwoord heeft
ingelogd, dient hij/zij dit weer te vervangen door een persoonlijk
wachtwoord.
Verwijderen account
Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item - Medewerkers;
Het
scherm met een overzicht van alle medewerkers met een account verschijnt. Je kunt het
account van zowel actieve als geblokkeerde medewerkers verwijderen.
Selecteer in de betreffende tabel het account dat je wilt verwijderen;
Klik vervolgens op de blauwe knop Verwijderen,
rechtsonder in het scherm. Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan om het account van de betreffende medewerker te verwijderen;