Accountbeheer medewerkers (VO)

Accountbeheer medewerkers (VO)

Info
Het accountbeheer van medewerkers is alleen mogelijk met de rol:                                                                                        
  1. VO Applicatiebeheer
  2. Applicatiebeheer bovenschools

Aanmaken nieuw account  

Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar - Medewerkers;  

     
 
Klik op de button Nieuw account toevoegen, rechtsboven in het scherm. Onderstaand scherm verschijnt. Vul de gegevens van de medewerker in. Na het invoeren van de voorletter en achternaam wordt de gebruikersnaam automatisch aangemaakt. Deze is uiteraard nog te wijzigen als je dat wenst. Je hoeft geen wachtwoord in te vullen.  Je kunt zelf bepalen of de medewerker van 2FA gebruik dient te maken. Kies vervolgens de gewenste rol(len) en druk op Opslaan
N.B. Het invullen van een telefoonnummer is optioneel, dus niet noodzakelijk voor het aanmaken van een nieuw account.

      

De medewerker ontvangt vervolgens via een automatisch gegenereerd mailbericht zijn/haar gebruikersnaam. De helpdesk activeert vervolgens het account en verstuurt een initieel wachtwoord. Nadat de medewerker de eerste keer met het initiƫle wachtwoord heeft ingelogd, dient hij/zij dit te vervangen door een persoonlijk wachtwoord.

Wijzigen wachtwoord actief account

Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item - Medewerkers;

Het scherm met een overzicht van alle medewerkers met een account verschijnt. In de bovenste tabel worden alle actieve accounts getoond. Als je het wachtwoord van een actief account wilt veranderen, klik je op de naam van deze medewerker. Het volgende scherm verschijnt, klik op de blauwe button Nieuw wachtwoord versturen (Reset), rechtsonder in het scherm;

      
 
 Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan;

      

Er wordt nu via een automatisch gegenereerd mailbericht een nieuw (tijdelijk) wachtwoord naar de medewerker verstuurd. Nadat hij/zij de eerste keer met dit wachtwoord heeft ingelogd, dient hij/zij dit weer te vervangen door een persoonlijk wachtwoord.

Wijzigen wachtwoord geblokkeerd account

Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item -Medewerkers;

Het scherm met een overzicht van alle medewerkers met een account verschijnt. In de tweede tabel worden eventuele geblokkeerde accounts getoond. Een account wordt geblokkeerd als een medewerker meerdere keren een foutief wachtwoord heeft ingevoerd. Selecteer het account dat geactiveerd moet worden en druk op Activeren;

      
 
Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan;

      
 
Er wordt nu via een automatisch gegenereerd mailbericht een nieuw (tijdelijk) wachtwoord naar de medewerker verstuurd. Nadat hij/zij de eerste keer met dit wachtwoord heeft ingelogd, dient hij/zij dit weer te vervangen door een persoonlijk wachtwoord.

Verwijderen account

Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar menu-item - Medewerkers;
 
Het scherm met een overzicht van alle gebruikers verschijnt. Je kunt het account van zowel actieve als geblokkeerde gebruikers verwijderen. Selecteer in de betreffende tabel het account dat je wilt verwijderen;

       
 
Klik vervolgens op de blauwe knop Verwijderen, rechtsonder in het scherm. Het volgende tussenscherm verschijnt, druk op Doorgaan om het account van de betreffende medewerker te verwijderen;

      

    • Related Articles

    • Accountbeheer medewerkers (PO)

      Het accountbeheer van medewerkers is alleen mogelijk met de rol: PO Applicatiebeheer Applicatiebeheer bovenschools Aanmaken nieuw account Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar - Medewerkers; Klik op de knop Nieuw account toevoegen, ...
    • Accountbeheer medewerkers

      Voor het aanmaken en beheren van accounts van medewerkers verwijzen we je naar het volgende artikel: https://support.digidoor.nl/portal/nl/kb/articles/accountbeheer-medewerkers-po
    • Accountbeheer medewerkers (VS)

      Het accountbeheer van medewerkers is alleen mogelijk in de bestuursomgeving, met de rol: VS Applicatiebeheer Aanmaken nieuw account Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar - Gebruikers; Kies bij 'Soort' voor 'Kinderopvang' en selecteer ...
    • Aanmeldformulier VO inrichten

      Om ouders via de aanmeldmodule van DigiDoor aan te kunnen laten melden, dient er van een VO-school een aantal gegevens in DigiDoor aanwezig te zijn. Met behulp van onderstaande instructie kunt u controleren of de juiste gegevens in DigiDoor staan. ...
    • Overstapdossier claimen VO

      Zodra de VO-school een aanmeldformulier heeft ontvangen, kan het dossier van de betreffende leerling worden geclaimd. Indien een leerling op meer dan één VO-school is aangemeld, dient duidelijk te zijn welke van de scholen de zogenaamde 'school van ...