DigiMail

DigiMail

Binnen DigiDoor is het mogelijk om via DigiMail rechtstreeks met andere medewerkers (met een account) te communiceren. In dit artikel wordt beschreven hoe je dit kunt doen.

Klik op Email, links bovenin de gele menubalk.

     

Onderstaand scherm verschijnt, ga naar het tabblad 'DigiMail Nieuw';

     

Selecteer de gewenste ontvanger door op de blauwe knop Aan te drukken. Onderstaand scherm verschijnt:

      

Selecteer bij de bovenste vier items de gegevens van de ontvanger door op het pijltje (rechts) te klikken. Ga vervolgens naar 'Gebruikers', selecteer de gewenste ontvanger(s) door op de juiste naam te klikken en klik op de grijze knop Aan: ->. De naam van de geselecteerde ontvanger komt nu in de kolom 'Geadresseerden' te staan. Je kunt een geadresseerde weer uit de lijst verwijderen door te dubbelklikken op zijn/haar naam. Druk op Akkoord, rechtsonder in het scherm. De door jou geselecteerde namen van de ontvanger(s) worden overgenomen in de DigiMail die gaat versturen;

Vul nu het onderwerp in en stel het bericht op. Klik daarna op Verzenden, rechtsonder in het scherm. De geadresseerde krijgt nu in zijn/haar eigen mailbox een melding dat er in DigiDoor een DigiMail klaar staat;

In het tabblad 'DigiMail Uit' worden de mails getoond die jij hebt verstuurd;

      

In het tabblad 'DigiMail In' zie je de mails die je hebt ontvangen;

      

In het tabblad 'DigiMail Verwijderd' staan de mails die door jou zijn verwijderd;

      

Idea
 Verklaring symbolen:

 

    • Related Articles

    • Mailadres ouder wijzigen in DigiPlan

      Ga in het tabblad 'Algemeen' naar de accountomgeving van de betreffende ouder door op zijn/haar naam te klikken. Klik vervolgens op de rode knop Loskoppelen inlogaccount; Onderstaand tussenscherm verschijnt, druk op de rode knop Loskoppelen: In het ...
    • Bestanden voor helpdesk uploaden

      In DigiDoor kun je bestanden voor de helpdesk uploaden. In dit artikel wordt beschreven hoe je dit kunt doen. Het uploaden van bestanden t.b.v. de helpdesk is alleen mogelijk voor medewerkers met de rol: PO Applicatiebeheer VO Applicatiebeheer Ga in ...
    • Accountbeheer medewerkers (VS)

      Het accountbeheer van medewerkers is alleen mogelijk in de bestuursomgeving, met de rol: VS Applicatiebeheer Aanmaken nieuw account Ga in het Menu naar + Inlogaccounts en vervolgens naar - Gebruikers; Kies bij 'Soort' voor 'Kinderopvang' en selecteer ...
    • Aanmeldformulier VO inrichten

      Deze handleiding ondersteunt VO-schoolmedewerkers met de rol “VO Applicatiebeheer” of “VO Administratie” bij het instellen van het digitale aanmeldformulier in DigiDoor. Zo kunnen ouders hun kind correct en eenvoudig digitaal aanmelden. De inrichting ...
    • OSO-uitwisseling DigiDoor-Somtoday

      Met de Overstapservice Onderwijs (OSO) kun je de dossiers, die door de basisschool in DigiDoor zijn klaargezet, veilig en snel uitwisselen met Somtoday. Met OSO weet je zeker dat je alleen wettelijk toegestane informatie doorstuurt. Ook zorgt OSO ...