Aanmaken/claimen dossier (VS)

Aanmaken/claimen dossier (VS)

Nadat ouders hun kind bij een voorschoolse instelling hebben ingeschreven, wordt er door de voorschool een nieuw dossier aangemaakt. Als er voor het kind een VE-indicatie is afgegeven, dan heeft de afdeling Toeleiding van de Schoor dit al gedaan. In dat geval wordt er dus een bestaand dossier geclaimd.

Het aanmaken en claimen van een dossier is alleen mogelijk voor medewerkers met de rol:                                                   
  1. VS Applicatiebeheer
  2. VS Administratie

1a. Bestaand dossier claimen (peuter met VE-indicatie)

Ga in het Menu naar + Peuters en vervolgens naar het item – Peuters. Het volgende scherm verschijnt;


Druk op de knop Toevoegen dossiers (met BSN);

Het volgende scherm verschijnt, vul het Burgerservicenummer van het kind in en druk op Toevoegen;

 

Omdat er een VE-indicatie is afgegeven, heeft de afdeling Toeleiding van de Schoor al een dossier aangemaakt. Het betreffende dossier wordt nu getoond. Ga verder met stap 2 - Invullen tabblad 'Aanbod'.

1b. Nieuw dossier aanmaken (peuter zonder VE-indicatie)

Ga in het Menu naar + Peuters en vervolgens naar het item – Peuters. Het volgende scherm verschijnt; 
 

Druk op de knop Toevoegen dossiers (met BSN);
 
Het volgende scherm verschijnt, vul het Burgerservicenummer van het kind in en druk op Toevoegen;

 

Het volgende scherm verschijnt. Vul de benodigde gegevens in en sluit af met Opslaan;

  

Het dossier is nu aangemaakt en wordt opgenomen in het 'Overzicht peuters'. Alle dossieronderdelen hebben nog een rode kleur. Dat betekent dat deze items nog niet volledig zijn ingevuld. Is een item groen gekleurd, dan zijn de minimaal benodigde gegevens weliswaar ingevuld maar heb je dit onderdeel nog niet voltooid. Blauwe items zijn volledig ingevuld en voltooid, waardoor je deze gegevens nog wel in kunt zien maar niet meer kunt bewerken;
      
 

2. Invullen tabbladen 'Algemeen' en 'Aanbod'

Door in het overzicht op de naam van de peuter te klikken kom je in het dossier. In het eerste tabblad 'Algemeen' zijn de persoonlijke gegevens van het kind al ingevuld. Bij 'Kinderopvang' staat de naam en het telefoonnummer van jouw instelling ook al vermeld. Selecteer nu zelf de gewenste contactpersoon, door in het dropdownmenu eerst op het pijltje en vervolgens op de naam van de betreffende medewerker te klikken. Indien nodig kun je ook nog een tweede medewerker als contactpersoon aan het dossier koppelen. De toestemming voor overdracht hoeft nog niet te worden ingevuld. Sluit af met Opslaan;

 
      
Er verschijnt een tussenscherm, met de volgende melding;

 

Omdat bij het aanmaken van een nieuw dossier de toestemming voor de overdracht vaak nog niet van toepassing is kun je deze melding in deze fase van de dossiervorming (stap 1) negeren. Ga nu verder met het tabblad 'Aanbod'. In dit tabblad vul je eerst bij 'Datum plaatsing' de betreffende datum in. Druk vervolgens  de groene knop Toevoegen periode;  



In het scherm worden nu bij 'Periode' een aantal in te vullen items getoond:



Selecteer bij  'Soort*' in het dropdownmenu het gewenste aanbod. Je kunt hier kiezen tussen 'Regulier' en 'VE-aanbod'. Bij 'Van' en 'Tot' vul je de gewenste start- en einddatum van het aanbod in. Bij 'Aantal dagdelen' kun je, door op het pijltje te klikken, in het dropdownmenu de gewenste optie selecteren. Tot slot kun je nu, indien van toepassing, nog een keuze maken uit de getoonde Spelend Leren Thuis-activiteiten. Je hebt nu de minimaal benodigde gegevens bij het aanmaken van een dossier ingevuld (stap 1 van het stappenplan). Druk op Opslaan.  
    • Related Articles

    • Aanmaken dossier (Toeleiding VE)

      Nadat er door JGZ een VE-indicatie voor een kind is afgegeven, wordt er door een medewerker van de afdeling Toeleiding van de Schoor een nieuw dossier aangemaakt. Het aanmaken van een dossier is alleen mogelijk voor medewerkers met de rol: VS ...
    • Claimen overstapdossier VS-PO (PO)

      Nadat de basisschool het kind heeft ingeschreven, kan het dossier van deze nieuwe leerling worden geclaimd. Voorwaarde is wel dat de voorschoolse instelling een dossier heeft gemaakt en dat de ouders toestemming hebben gegeven voor de overdracht ...
    • Nieuw DigiPlan aanmaken | handmatig

      Het handmatig aanmaken van een nieuw DigiPlan is alleen mogelijk voor medewerkers met de rol: Applicatiebeheer PO DigiPlan intern begeleider DigiPlan leerkracht Na het inloggen verschijnt onderstaand scherm, met daarin een overzicht van alle plannen. ...
    • Nieuw DigiPlan aanmaken | OSO-ParnasSys

      Met de Overstapservice Onderwijs (OSO) kun je gegevens vanuit ParnasSys veilig en snel uitwisselen met DigiPlan. In deze handleiding is beschreven hoe je in ParnasSys een OSO-dossier klaarzet voor overdracht naar DigiPlan en hoe je deze vervolgens in ...
    • Nieuw DigiPlan aanmaken | OSO-ESIS

      Met de Overstapservice Onderwijs (OSO) kun je gegevens vanuit ESIS veilig en snel uitwisselen met DigiPlan. In deze handleiding is beschreven hoe je in ESIS een OSO-dossier klaarzet voor de overdracht naar DigiPlan en hoe je deze vervolgens in ...